life

life

resepi

Sunday, November 11, 2012

raya aji

9/11/12 - 12/11/12
11.44 p.m
intan sp

da lama rasanya x mencurahkan perasaan...chewahhh..hhahah geli kot.
da lama x menaip...
balik kampung time raya haji hari tu, sangat best sebab:
ley balik kul 11, walaupun aku stuck kat kb sampai kul 1 tgh hari.lagi satu best sebab aku dengan rasa bestnye lalu sambil tengok lane sebelah (arah grik - kb) yang jam...muke xbleh blah...sambil ada perasaan " tengok la, belah saya x jam pun".hahahha..jam teruk time raya aji hari tu. nak2 dekat nak masuk jeli...memang jam gler. hentian rehat x yah cakap la, memang penuh pun.sampai kat umah da dekat magrib. raya pertama ai ngan sepupu2 masuk  korban, so,buat kat umah kiteorg je la.sekaligus dengan kenduri.tp tak sempat nak snap gambar lauk.antara masakan yang ada pada hari raya tu sesi pagi ada ketupat nasi, ketupat pulut, apam polka dot, creampuff, kuih2 raya, rendang, gulai daging, kek.. sesi tengah hari ada mee, bihun, kuew tiaw sup, gulai daging, ati lembu goreng, daging rebus ,ayaq asam, ulaman, nasi minyak.
actvt mengetest camera

pagi raya.






my anak








gotong royong menyediakan lauk kenduri

kebanyakannya geng2 mak



akibat daging berlebihan :)











 raya ke dua, kene p antaq kak la balik langkawi, tapi  p antaq setakat aloq je la, kola kedah....
sebelum p kola kedah, kak la bawak p pekan rabu, pekan yang hari2 adalah hari rabu,hari khamis pn dia hari rabu, hari jumaat pun dia tetap hari rabu.niat p sini satu je, nak cari pekasam.
kak la kata banyak  orang jual pekasam.peliks gak aku sebab sepanjang aku penah singgah tempat ni x da pun org jual pekasam.

Rupa- rupanya pekasam tu area belakang sket. patut la aku tak penah jumpa lansung, pasai aku duk p belah depan jer...
penah menjadi peberet aku satu ketika dulu

pilih mana mau






























banyak jenis ikan dia buat pekasam. ada ikan gelama, ikan puyu, ikan sepat...
pilih la mana mau.satu tuppaware kecik tu ada yang rm5 ja, dia timbang kilo la.x ingat la berapa rm sekilo.tapi leh ja beli rm5 ke, rm9 ke..dia leh tolong bungkuskan.

selepas itu, cuci mata !!!
















lepas antaq kak la, balik tu singgah la kat hyper baru bukak.tepi highway exit sungai lalang.saja la nak try p tengok apa yang best kat situ. p2 tengok bnyak lagi yang belum ada.atm belum ada, tandas pun bukan suma boleh guna.mungkin dalam 1 bulan lagi lengkap la kot.


No comments:

Post a Comment