life

life

resepi

Sunday, November 25, 2012

homesickkah aku?????????????

minggu ni balik kampung lagi....tapi tak la rush cam slalu.
balik pun jumaat pagi selepas p pasar pagi area pcb.  p beli barang - barang yang dipesan + yang x pesan pun aku beli..hhahaa...
Singgah di titiwangsa, having lunch....alone. enjoying da great view n fresh air puas2....
harus la gambaq pun puas2...
hari sabtu lak (25/11/12) cam biasa la. kelas, kelas n kelas. tapi kali ni kelas, test n test...hwaaa...
jumaat malam bersungguh siapkan assignment sampai kul 3 pagi, konon nak tdo awal n p klas awal. sudahnya lepas siap assignment, tido tapi mata x pejam pun. asyik tengok tingkap. penangan mak aku cite pasal orang pecah masuk kampung........... sampai kul 5 lebih gak la baru ley tido. kul 6.30 da kene bangun n p kelas. amik test dengan rileksnya..menggoreng ayat2 asalkan nampak paper tu penuh ja ngan jawapan walaupun tak tau la betul ka salah. do i care??? hahahhha...
patutnya balik klantan hari sabtu lepas habih kelas, tapi memandangkan aku habih klas 3.30, n waktu tu ujan, ditambah dengan cerita mak yang cmfirm buat aku takut. decided la balik hari ahad.
lepas balik umah, p amik barang adik bongsu yang da abih final...kalau dulu time keja kat penang,
memang tak da internet access, dia la yang slalu tolong buat assignment aku, walaupun kos dia engineering n aku admin, still dia masih sudi menolong.
tempat keja skarang memang leh access internet. dugaannya skarang adalah aku menjadi terlalu bz.time bila nak buat assign n stdy pun tak tau.  kadang2 terpikir, lebih baik bekerja gaji kecik ati happy dari gaji besar ati serabut.
so, pagi2 hari ahad mak da kejutkan aku,suruh balik awal2.takut ujan kalau balik petang katanya. pukul 10.30 kuar umah, p kola ketil dulu, buh minyak la konon, padahal dekat sejam kot aku kat situ. kalau nk ikut umh aku ngn kola ketil tu 15-20 minit ja kot.
on da way balik ati rasa x sedap..rasa sedih, rasa cam gelisah...........................yang penting rasa2 yang tak best la. berat ja ati nak balik sini. padahal bukan x pernah duk jauh. dari sekolah menengah kot da jarang duk umah.hurm, mungkin sebab dapat kumpul adik beradik kot rasa cam tu.
walaupun slalu dengar mak bebel, ada je benda x kena kat mata dia (sebabnya my mom sangat teliti n kemas, anak dia agak pemalas + kurang kemas) tapi best ja aku rasa, but it doesn't mean duk kat klntan x best. kat klntan got friend cum family, tapi mesti la x sama kan ngn family kita.
ntah la, slalunya kalau rasa2 yang tak berapa best ni, ada la benda nak jadi, nak kena marah ke apa ker.........
hopefully, i'm strong enough to face it. n might be all of this is because kealpaan padaNya.
seriusly, rasa ilang ketenangan. tu la, sapa suruh laqha kan. padan muka aku.
merindui ketenangan yang dulu dan sedang berusaha mendapatkannya kembali...................................................

no option, just need to try very very very hard n regret nothing.
kalau xdapat apa yang di hajati pun at least x menyesal sebab da berusaha.

bonda, c u next month.........
mood: can't wait :(

No comments:

Post a Comment