life

life

resepi

Saturday, November 17, 2012

intan aka intura

balik dari cyber, 3/11/12 p test n terus balik ke kb. rasanya itu adalah hari2 yang sangat tuff. sangat memenatkan,tapi boleh cuci mata n boleh di kira makan angin, kira ok la kan. 4/11/12 masuk keja. tengok2 dalam fail yang baru kluar dari bilik boss, ada surat untuk kursus ETOS di INTAN SP. juga dikenali sebagai intura (INTAN UTARA). sebelum tu kene settlekan keja untuk 20/11 sebabnya minggu selepas kursus tu adalah minggu yang cuti panjang. keja pada 14/11 je. so, kene la settle keja dulu kan.
disebabkan tak sempat settle keja pada 4/11, 5/11 tu ai masuk opis lagi. tuk settle kan keja. walaupun tu adalah tarikh perjalanan. boss pun masuk opis jugak. so, bila boss masuk meeting, ingatnya nak gerak balik kedah la.tapi, keja masih belum siap. akhirnya dekat kul 12 baru ley gerak dari opis. dalam kul 1 lebih baru dapat kluar dari kb.
perjalanan tak la jauh sangat sebab ikut shortcut. ai ikut rantau panjang. lepas dari jeli, ujan renyai2... tapi ada je keta yang nak ke grik. sepanjang lalu kat bukit2 tu, ada jumpa orang renovate jalan la, trailer terbalik la......, sampai di baling da petang. tapi masa kat opis sebelum balik da telefon intan sp, katanya tutup pendaftaran sebelum kul 6.rasanya sempat.so, terus ke sp dulu, x singgah umah pun. niatnya nak p daftar n terus balik. dan tidak bermalam di intan sepanjang kursus sebab rumah dekat. tapi malangnya time balik banjir plak di petronas puteri jaya. time p pun da banjir, tapi leh lalu lagi. time balik memang x boleh lalu langsung, abang yang jaga tu siap suh patah balik lagi.
berkampungla di kfc econsave puteri jaya. sampai kul 9.40 mlam baru leh lalu....
terus tukar pikiran, kene stay kat intan kalau tak mau ada masalah sepanjang kursus.
esoknya (6/11) pagi2 lagi da sampai kat intan. check in.hehehhe...bawak la baju sume kan...
hari 1st kursus sangat best. sesi pengenalan la kan. lepas tu masuk kelas. bincang pasal ETOS. setiap kumpulan diberi masalah. kes2 yang tertangguh. perlu bincang sama ada projek2 yang tertangguh tu perlu diteruskan ataupun tidak. serta projek2 yang siap tapi tidak digunakan. petang dengar ceramah tranformasi. apa yang disampaikan oleh penceramah tu sumenye relate ngan topik, cuma nya cara penyampaian dia membuatkan ramai yang ngantuk n x dapat pay attention.
2nd day-  melawat istana anak bukit kat aloq. malam sebelum tu bawak member2 kursus p cari kasut di cs, sp.centre square sp. peserta di bawa ke aloq naik bas.sampai di istana, dibawa masuk ke balairong seri. pegawai di situ cerita la sedikit sebanyak tentang istana. lepas tu makan...
lepas makan, melawat mini zoo / haiwan peliharaan sultan.
kul 12, balik semula ke intan.yang bestnye ai ingat melawat istana tu seharian,tapi jadi separuh hari.ingatkan petang tu free la.baik punya duk berangan nak tido...hahhhaha....sekali lepas sampai peg. bagitau petang kita ada kelas ye di dewan za'ba. hahhaa...punah harapan beta...
kelas petang adalah dengar ceramah bertajuk mengutamakan pelanggan dan aduan sebagai hadiah. ceramah oleh pegawai intan. senang difahami sebab dia menggunakan contoh2 di tempat kerja. 
3rd day - dengar ceramah je dari kul 8 - 12. tapi ok ja sebab penceramah dari produktiviti negara, tak ngantuk langsung.lepas makan tengah hari, ada sesi refleksi, peg. tu kata nanti leh la tulis apa relevannya melawat istana dengan kursus ni sebabnya dia kata dia x nampak apa relevannya bende tu. tapi bagi budak2 cam ai ni. bende tu at least dapat tambah pengetahuan kita tentang perjalan di istana. makanan di intan sp sedap. rata2 orang yang berkursus di situ pun kata cam tu.roomate ai pun kata cam tu. dia kata kalau kat tempat lain susah la nak jumpa makanan sedap time kursus. masa pi istana, dapat jumpa ngan owner kafe kat hospital sungai petani. makanan kat situ memang sedap. kadang2 saja ja singgah hospital tu.bukan nak p melawat orang sakit, nak p mkan je.
lepas kursus, apa lagi, check in kat kg binjul luar la. sampai 17/11.

 perjalanan yang penat n panjang.
2-3/11 kat kl.3-5/11 kb klate, 5-17/11 di kedah.

bilik kursus kat intura, ada macam bilik hotel x
meja study...yg tgh itam tu tv

meja minum petang



peserta kursus di balairong seri


tempat pemuzik n alat muzik

e carpet




pentas persembahan khas for datuk ct


naik tuk melawat bilik press conference


mini zoo sultan

lepaking


makan tgh hari hari 1st kursus, mkanan cm ni la yg buat ai cpt gumuk





























































No comments:

Post a Comment